רכשת באינטרנט מוצר או שירות – כיצד תוכל/י לבטל את ההזמנה ובאלו תנאים
רבים מאיתנו היום קונים באינטרנט. עסקאות אלו, כמו גם עסקאות טלפוניות, הוגדרו בחוק הגנת הצרכן כעסקאות מכר מרחוק.
כיוון שלא ניתן לבדוק את טיב המוצר ואין קשר ישיר עם המוכר, החוק מקל על ביטול העסקאות.
ניתן לבטל תוך 14 ימים מיום קבלת המוצר ו/או פרטי העסקה, המאוחר מבין שניהם ע"י שליחת מכתב בדואר רשום ו/או דוא"ל ו/או פקס (יש לוודא כי אכן הגיעה ההודעת הביטול).
במידה וביטול העסקה הנו עקב: אי התאמה, אי עמידה במועד אספקה, פגם במוצר ו/או הפרה חוזית אחרת מחוייב המוכר להשיב את הכספים תוך 14 ימים מיום קבלת ההודעה כאשר אסור לו לגבות דמי ביטול.
אם הביטול הוא בנסיבות אחרות, רשאי המוכר לגבות דמי ביטול בסך 5% ממחיר המוצר או 100 ₪ הנמוך מבין שניהם וכן במידה והייתה התקנה 100 ₪ להסרה.
היה ועמדת בתנאים אלו והמוכר סרב לבטל את העסקה, ניתן להגיש תביעה להחזר הכספים וכן לקבלת פיצוי עונשי של עד 10,000 ₪.
אבקש להדגיש כי תנאים אלו יפים אך ורק במידה והמוצר אינו: מוצר מתכלה, מוצר שיוצר במיוחד עבור הצרכן ו/או מוצרים הניתנים להעתקה ו/או שכפול כאשר אריזתם נפתחה – שם תנאי הביטול אלו לא חלים.
כמו כן, במקרה של רכישת שירותי הארחה, נסיעה, חופשה או בילוי מועד הביטול חייב להיות לכל הפחות 7 ימי עבודה טרם המועד שבו אמור להינתן השירות.
הערה: יש תמיד לעיין באתר ולזכור כי לעיתים המוכר מאפשר לנו תנאי ביטול טובים יותר מהקבוע בחוק.